در این تحقیقات ˈمرکز پاداشˈ در مغز و واکنش آن نسبت به عکس فست فود و اسنک مورد بررسی قرار گرفته است.
الگوی فعالیت عصبی در ˈمرکز پاداشˈ در مغز به نحوی تغییر می کند که با استفاده از آن به راحتی می توان فهمید که فرد به چه میزان گرسنه است و تا احساس سیری کامل چقدر غذا می خورد.
دیدن عکس فست فود ˈمرکز پاداشˈ در مغز را تحریک می کند و باعث پرخوری می شود؛ کارشناسان تبلیغات نیز از همین نقطه ضعف برای فروش بیشتر محصولات فست فود استفاده می کنند.
علاوه بر این دکوراسیون رستوران، نورپردازی و موسیقی نیز در فعالیت این بخش از مغز بسیار تاثیرگذار است.